Kaizen Group Malaysia

Pada 15 Julai 2013, Prudential BSN Takaful Berhad (PBTB) telah melancarkan produk terbarunya tentang medical card iaitu HealthEnrich, dengan slogan “The Medical Plan that Defines You”. Satu lagi Rider medical card yang boleh digunapakai di PruBSN Link Series. HealthEnrich ini telah dibuat untuk melengkapkan kemudahan kad perubatan kepada mereka yang memerlukan. Sebab dalam produk takaful health 2, ada diantara golongan yang tidak mampu atau lebih kemampuan dengan plan medical card yang disediakan. So, mesti kalian semua nak tahu kan apalah kejadahnya pakej HealthEnrich nie…

Nak tahu apa yang menariknya HealthEnrich nie???

[wdsm_ad id=”2288″ class=” ” ]

HealthEnrich ini terbahagi kepada 4 bahagian:

    1. HealthEnrich Vital
    2. HealthEnrich Select
    3. HealthEnrich Advance
    4. HealthEnrich Premium

Actually,semua keempat2 bahagian nie ade benefit masing2 yang tersendiri. Okay, we go through one by one on benefit that have been provided?

  1. HealthEnrich Vital *Medicalcard untuk permulaan diri anda yang memberikan perlindungan bagi mereka yang mempunyai budget yang rendah. *Manfaat ini memberikan perlindungan sehingga 300,000 sehingga usia 25,70 atau 80 tahun. *Mereka yang boleh memasuki plan ini dari usia 20 minggu kandungan hingga 45tahun.
  2. HealthEnrich Select *Medical card yang dikhaskan kepada mereka yang sudah mempunyai keluarga dan perlindungan terbaik. *Di dalam medical ini, satu element terbaru yang dimasukkan adalah komplikasi-komplikasi kehamilan, dan juga manfaat perlindungan penuh (atau dalam th2 dipanggil zero deductible). Jumlah had tahunan yang tinggi iaitu RM60,000 dan had seumur hidup sehingga RM600,000 membuatkan medical card ini tiada tandingnya. *Kanak-kanak juga boleh memilih plan ini dengan manfaat perlindungan penuh (pilihan amount yang terbaik adalah disyorkan melalui pakej ini).
  3. HealthEnrich Advance *Dalam Advance, pengguna tidak perlu membayar deposit kemana-mana 6 preferred hospital (hospital-hospital pilihan) PruBSN. *Kemasukan ke hospital-hospital terpilih dan penepian deposit hospitaladalah seperti berikut:
  • Gleneagles Kuala Lumpur Hospital
  • Sunway Medical Centre
  • Prince Court Medical Centre
  • Kota Bharu Medical Centre
  • Gleneagles Penang
  • KPJ Johor Specialist Hospital

– Anda juga mendapat faedah rundingan secara langsung, dengan pakar perubatan tempatan dan antarabangsa bertaraf dunia
– Ganjaran akan diberikan jika anda kekal sihat dengan Bonus Tiada Tuntutan jika anda memilih Pilihan ko-takaful.
– Medical card yang melindungi anda sehingga RM1,000,000 untuk had limit tahunan adalah nilai yang terbaik.
– Pilihan ini adalah untuk mereka yang berusia 14hari-70tahun dengan perlindungan sehingga usia 70,80,100tahun.

  1. HealthEnrich Premier *mempunyai target segmen market untuk mereka yang mempunyai kehidupan mewah, PrudentialBSN menawarkan bilik suite untuk mereka. *Sebagai contoh Prince Court menawarkan bilik VIP bernilai RM1288.00 tetapi untuk pemegang kad HealthEnrich Premier, anda tidak perlu menanggung kos tambahan, lebihan RM288, kerana pihak hospital memberikan diskaun untuk pemegang kad. *Anda juga dapat pembantu perubatan khas. Yang lebih baik anda boleh tinggal di hospital sepanjang tahun, kerana limit tahunan anda adalah sebanyak 365hari. Tambahan untuk perkongsian dan pengetahuan anda semua, HealthEnrich adalah medical card takaful pertama yang melindungi komplikasi kehamilan.Di sini juga, saya attach bersama contoh2 untuk coverage komplikasi buat ibu2 bersalin.

Senarai komplikasi2 bersalin adalah:

  •  Pembekuan Intravaskular Disseminated Intravascular Coagulation (Penggunaan Pembeku Darah Yang Berlebihan Menyebabkan Pendarahan Teruk)
  • Kehamilan Ektopik Ectopic Pregnancy (Kehamilan Luar Rahim)
  • Hydatidiform Mole Hydatidiform Mole (Kehamilan Anggur / Molar)
  • Pendarahan Postpartum Memerlukan Histerektomi Postpartum Hemorrhage Requiring Hysterectomy (Pendarahan Teruk Selepas Bersalin Yang Memerlukan Pembuangan Rahim)
  • Eklampsia Eclampsia (Sawan Ketika Mengandung)
  • Embolisme Cecair Amniotik Amniotic Fluid Embolism (Air Ketuban Terperangkap Di Dalam Salur Darah)
  • Embolisme Pulmonari Semasa Mengandung Pulmonary Embolism of Pregnancy (Darah Beku Tersumbat Di Dalam Saluran Darah Di Paru-Paru)
  • Toksemia Semasa Mengandung Toxaemia of Pregnancy (Tekanan Darah Tinggi Serta Kehadiran Protein Di Dalam Urine Semasa Mengandung)

Selain itu, terdapat juga coverage untuk pemindahan organ. Senarai pemindahan organadalah seperti berikut:

  1. buah pinggang
  2. jantung
  3. paru-paru
  4. hati
  5. tulang sumsum

Akhir sekali, secara tuntasnya, HealthEnrich juga merupakan adalah medical card terbaik dan termurah untuk jangkamasa panjang di antara produk Takaful pada hari ini.

[wdsm_ad id=”2298″ class=” ” ]

Baiklah, jika berminat ingin mengetahui dengan lebih lanjut, boleh call @ sms 019 478 4777 untuk konsultasi percuma pada hari ini !!!

Jangan lepaskan peluang untuk merancang kehidupan anda kerana anda mampu memilih yang terbaik !!!

Pilih lah yang terbaik demi insan2 yang tersayang dan alangkah beruntungnya sekiranya kita mampu untuk memilih dan merancang kehidupan kita dengan jayanya akan tetapi amatlah ruginya jika kita mampu untuk merancang kehidupan dengan lebih baik sebaliknya kita mengabaikannya….