Kaizen Group Malaysia

GUA MUSANG – Keluarga seorang pelajar perempuan Tingkatan Lima Sekolah Menengah Kebangsaan Tengku Indera Petra 2 di sini yang koma lebih sebulan kerana kemalangan jalan raya, memerlukan bantuan untuk menampung keperluan pelajar itu.

Norfarahani Ismail, 17, yang terlantar di rumahnya di Kampung Batu Papan di sini selepas terbabit kemalangan pada 28 Feb lepas, memerlukan perbelanjaan hampir RM1,000 sebulan bagi membeli susu dan lampin pakai buang.

Pendapatan bapanya, Ismail Sulaiman, 46, yang bekerja sebagai buruh di kedai tayar di bandar ini sekitar RM1,000 sebulan tidak mampu untuk menanggung perbelanjaan itu selain persekolahan tiga lagi anaknya.

Ketika ditemui pemberita di rumahnya, ibu pelajar terbabit, Suriati Mohamad, 43, berkata anak perempuannya itu yang dibawa pulang ke rumah dari Hospital Kuala Krai (HKK) seminggu lalu, memerlukan susu dan lampin pakai buang.

“Bantuan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) masih dalam proses permohonan,” katanya.

Suriati berkata mengikut doktor anak kedua daripada empat beradik itu dijangka pulih dalam masa beberapa bulan lagi tetapi buat sementara ini perlu diberi minum susu menerusi tiub yang ditebuk di perut.

“Saya merayu kepada sesiapa yang ingin menghulurkan sumbangan menghubungi menerusi telefon bimbit 019-9201225,” katanya. – Bernama